Lönesamtal

Företaget jag jobbar för är nu officiellt sålt, till en av de största konkurrenterna. Det ska bli intressant hur det utvecklar sig. Men jag har på något sätt redan lämnat... jag har svårt att se att det skulle påverka mig mycket, men man vet ju aldrig. Kanske blir det en stramare budget, kanske ett utökat sortiment som jag inte kan påverka. Vi får väl se helt enkelt.


Lönesamtalen närmar sig och jag tror att mycket av mitt hemska humör beror på det. Blodet riktigt kokar när jag tänker på att den som vikarierar - VIKARIERAR - för mig troligtvis kommer att få en mycket bättre lön än vad jag har. Jag måste prata med chefen om detta. Någon ordning får det ju faktiskt vara. Vi har ju löner efter avtal. Det står ingenting om individuell lönesättning.


Ååå, jag kan inte beskriva vad jag känner när jag tänker på det här. jag blir bara så otroligt... arg. Och sur. Och nästan gråtfärdig, för att jag tycker att det är så orättvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0