Ett givande lönesamtal

Jag har ett på många sätt givande lönesamtal. Jag får veta att den enda möjligheten att få en högre lön är att antingen söka ett nytt jobb och ta det, eller söka nytt jobb och hota med det. Inspirerande. Jag får också veta att den som får mitt jobb troligen går in på en högre lön- utan någon erfarenhet i vare sig företaget eller arbetsrollen.


Jag förstår också att jag har hanterat mitt jobb fel. Jag har tagit egna initiativ, då jag borde ha väntat på att bli ledd. Jag har jobbat hårt och engagerat mig i jobbet då jag borde ha jobbat av mina timmar och inte brytt mig. jag har tagit ansvar över mina områden och chefen då jag borde ha insett att hon är den med allt ansvar. Jag har strävat efter att hitta förbättringar på alla plan, inte bara på mina för att göra företaget bättre, när jag borde ha hållit mig till mitt.


Men det är inget problem. Det ska vi nog lätt kunna ändra på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0