Vår i luften

Jag har sedan ett par veckor hamnat i en sådan bra bana med mannen. Allting är fantastiskt nästan hela tiden. Jag är så glad och tacksam över att jag har honom. Bara tanken när jag sitter på kursen eller är borta att jag ska åka hem till honom efteråt, att han finns där och väntar gör mig alldeles varm. Allt blir så enkelt. Jag tänkte att det var så trevligt att vara nyförälskad, men sen kom jag på att vi faktiskt har varit tillsammans i ett år och tre månader nu, så jag kan nog inte vara så nyförälskad längre. Men det känns så i varje fall.


Dagarna blir ljusare och längre. När jag går till jobbet strax innan sju är det ljust ute. Inga galyktor är tända. Gatan ligger grusig och väntar på vårsoparna. Vår i luften.

Äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0