Vad skulle du göra, om du visste att du inte kunde misslyckas?

När jag är ute och går med vännen på söndagseftermiddagen, påminner hon mig om det gamla mottot jag och lillasyster hade för några år sedan:


Vad skulle du göra, om du visst att du inte kunde misslyckas?


Jag svävar omkring lite när hon frågar mig det igen. Vad skulle jag göra? Spela på lotto. Skriva böcker. Gå ned i vikt. Ta pianolektioner och lära mig spela klassiskt. Gå en matlagningskurs för att det är roligt. Springa maraton.


En massa drömmar och fantasier har försvunnit de senaste åren, men jag kan nog känna att jag jobbar mot de flesta målen nu.


Förutom det där med lotto, då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0