Tandläkaren

Idag ska jag gå till tandläkaren. Jag är lite nervös. Jag har senaste åren levt i en märklig tandläkarbubbla, där jag har inbillat mig att vår släkt har starka tänder. Vi får minsann inga hål. Jag vet inte riktigt vad jag har för belägg för detta, men jag tror at jag har inspirerats av storasyster som alltid säger att vi har så bra tänder. Det sa jag sedan till lillasyster, när hon skulle gå till tandläkaren för ett par veckor sedan. Det visade sig at jag hade fel och hon hade ett och annat att laga.


Nu är jag lite orolig att det har spritt sig. Min vanliga tandläkare har pensionerat sig och jag har fått en ny, och tänk om hon upptäcker en massa som min förra inte gjorde? Jag är sprutfobiker och har en härlig tandläkarskräck. Det är jobbigt nog att bara göra en undersökning.


Men, det var bara ett år sedan jag var där senast. Det kan väl ändå inte ha skett så mycket skada på ett år? Jag har dessutom slutat röka, borde inte det var bra för tänderna? Usch ja. Det ska bli skönt när det är över.


Kommentarer
Postat av: Iceea

Jag har inte avrit hos tandläkaren på år och dar! Känns fruktansvärt... vet att jag iaf bitit sönder en tand... ursa....!

2009-03-26 @ 08:43:54
URL: http://iceea.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej där! Hoppas att det går bra, jag ska med dit i morgon, får se hur mina gaddar mår! Sen åker vi till Mora i morgon och det ska bli kul! Ha det bra så länge!

Kram

2009-03-26 @ 09:28:43
Postat av: Utkastet

Lycka till! Jag fick både terapi och undersökning när jag var hos tandläkaren sist. Det var mycket trevligt faktiskt. Inga hål heller :-)

2009-03-26 @ 13:38:14
URL: http://mittutkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0