Montera upp mina saker!

Nu är det torsdag, vilket för mig är denna veckas sista arbetsdag. Imorgon tuffar jag och mannen och bilen ner till Öland och blekinge. Det ska bli så skönt att få komma iäg lite, och så roligt att träffa mamma och pappa (ja, mormor och morfar också).


jag var ute och sorgåkte igår, Ikea och storhandling medan bilen finns kvar. Det känns så tråkigt att behöva lämna tillbaka den, men den var bara till låns. Men jag hade det trevligt på Ikea. Strosade omkring i egen takt och köpte saker till mitt badrum; en liten bänk som passar till min nya hylla, ett litet ljusfat som passar ovanpå bänken, lite rosa ljusstakar som passar på ljusfatet. Jag har gått loss på Indiska i veckan för att mjuka upp den strama looken i vitt och svart kakel och rostfritt, och vilken färg är inte mer badrumsaktig än... rosa! Jag hittade också små krokar och en jättefin korg till toalettpappret och andra små prylar som kommer att göra det så fint.


Men när jag kom hem till lägenheten är det stiltje... inget har hänt sedan i fredags. Jag som trodde att de skulle vara klara vid det här laget. Det är ändå tredje veckan de är inne på, och mitt badrum är litet. Vad gör de egentligen?


Montera upp mina saker, nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0