Leverantörer från helvetet

Det finns vissa leverantörer som jag jobbar med, som bara är sååå energikrävande. Det är alltid gnäll om hur lite varor vi har hemma, att vi minsann inte har haft den där nyckelringen inne på en månad (som vi säljer kanske två av per år) och de ska ha svar snabbt och utförligt. Ifrågasätter man något (tja, som fel priser på en faktura, fel antal levererade mot vad som är beställt eller varför inte fel leveransdatum) blir de skogstokiga, och skyller ifrån sig på oss.


Det första som mötte mig den här morgonen (förutom ett nersölat kontor efter en barristakurs igår) är just ett sådant mail där hon upprör sig för att jag vill skjuta på en order. Det roliga i det hela är att hon har fel. Men i slutändan måste jag ändå lägga kraft och energi på att kolla upp vad hon menar, bekräfta informationen jag har fått från hennes orderkontor och i slutändan förklara varför hon har fel, och jag har rätt. Jag är såååå trött på dessa leverantörer. Det är bara en handfull (av ungefär åttio stycken) och borde inte påverka så mycket. Men de gör det. Det ska bli så skönt att slippa den här dagliga kontakten med alla - ursäkta - idioter i den här branschen.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0