Det här stället tar all glädje ur kroppen.

Jag sover så tungt när klockan ringer. Jag vaknar ur konstiga drömmar om att jag städar när gästerna kommer och att ingenting är klart, att jag bor i ett konstigt hus och att syrrans man vill dricka ett vin som jag inte har.


Det är kallt ute men det luktar vår. Jag spelar Gwen Stefani i hörlurarna och går i rask takt till tåget för att värma upp mig. Får en bra sittplats. Stockholm har börjat vakna, men det är inte så mycket vid centralen ändå klockan sju.


När jag kommer till jobbet är det något som dör. Jag läser ett tjugotal mail som jag har fått under kvällen. Känner att jag stressar upp mig till den grad där man nästan börjar gråta. Sätter på lite tevatten och en kanna kaffe till kollegan som kommer en halvtimme senare. Åtgärdar det som kan göras snabbt, ifrågasätter resten och pysslar med annat.


Tack och lov, att det snart är helg. Att våren går mot sommaren, och sommaren mot hösten. Det är inte bra för mig att vara här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0