Min fest

Min middag och födelsedagsfest vart verkligen lyckad. Jag var så glad åt alla som kom, jag fick så många fina saker. Jag hade önskat mig växter, och jag fick både blommor och växter och nu doftar hela min lägenhet exotiskt och annorlunda. Jag blir glad varje gång jag ser dem. de är levande och färgglada och sprider doften från rum till rum.


Vi åt mat och drack vin och när kvällen blev sen dansade vi i köket till Dia Psalma och Grease och Ebba Grön och annan gammal musik jag hade glömt bort att jag hade, och vi var 17 år igen och allting kändes självklart. När musiken hade tystnat oh alla gått hem gick vi och lade oss, sov gott och djupt några timmar innan jag skakigt tog itu med disk och städning. Fortfarande står stolarna från källaren i vardagsrummet, och porslinet från matkällaren på skänken i köket, men annars är ordningen återställd. Jag är väldigt, väldigt nöjd med kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0