Är frukt nyttigt?

Jag har funderat en del över det här med frukt. Jag äter mycket på jobbet, främst för att jag är hungrig och det är kalorisnålt (även om det är fyllt med fruktsocker, kolhydrater och gifter). Men om man inte köper ekologisk närproducerad frukt, då är det ju inte så mycket nyttigt i den. Den har knappast mognat i solen, utan på ett flak eller i en båt någonstans. Jorden den har vuxit ur är snål på mineraler. Den är besprutad med gifter för att stå emot insekter och annat obehagligt.


Trots att jag vet allt detta, tror jag fortfarande att jag kan bota förkylningar och liknande med frukt. Det man lär sig tidigt, det sitter i. Så fort jag är hungrig ringer min mammas röst i öronen: ta en frukt. Men om frukt nu inte är så nyttigt, vad ska jag äta då? Och vad ska jag ge mina barn när de gnäller av hunger och maten inte alls står på bordet?


Kommentarer
Postat av: Helle

Morötter, paprika och minitomater har jag ju sagt!

2009-01-21 @ 22:29:13
Postat av: h

Min vän var väldigt specifik med att det fanns över 90 gifter i en enda paprika. Det är som en enda stor giftboll!



För övrigt är jag allergisk. Jag grimaserar när jag äter den.

2009-01-22 @ 13:54:40
URL: http://protector.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0