Skrivkurs igen!

Första tillfället med skrivarkursen i måndags gick bra. Vi är åtta stycken i den nya gruppen, varav fem stycken var på plats. Det verkar vara en bra grupp, men jag hoppas att de är mer engagerade än vad de var under första terminen. Vi var så några mot slutet, och ingen lämnad in något.


Vi jobbade med fem korta personporträtt, fem korta miljöbeskrivningar, problem och hinder i vardagen och ett grupparbete där vi satte ihop allt. Övningarna under kvällen var svåra, och mer än en gång blev jag irriterad på mig själv för att jag inte riktigt fick till det. Som hemuppgift har vi att skriva om en gammal text. Jag har gjort några försök, men inte kommit någonstans. Ikväll får jag nog läsa ordentligt i boken om vad jag ska tänka på, så kanske det lossnar lite. Jag ska avsätta mer tid den här terminen har jag bestämt. Jag vill göra det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0