Projekt renovering badrum

Projekt renovering av badrummet har efter en långsam start (två års betänketid) tagit fart! Jag var hos ordföranden i onsdags, fick veta vad föreningen bidrar med och vad jag måste betala själv (allt utom byte av golvbrunn och torkning) och fastighetsskötaren var uppe och tittade på golvet i torsdags. Det var blivit en vattenskada på grund av att det har renoverats fel av de jag köpte av. Eftersom jag hoppas att inte bo där så länge till tänkte jag att nu var det dags att snabbt få ordning på badrummet.


Igår köpte jag kakel. Det blev ca 30x18cm stora, vita, blanka plattor på väggarna, och 10x20cm små, gråa, matta golvplattor. Eftersom badrummet inte är så stort var det bättre för fallet (vattenfallet) med små plattor. Jag vet inte men det är ju bra om vattnet åker åt rätt hål och inte som nu över hela golvet. Jag hoppas få det avhjälpt då golvbrunnen byts. Han ska sätta mig i kontakt med hantverkaren så fort som möjligt..


Nu är nästa steg att vänta på hantverkarna ska ta kontakt, och jag har hört att det kan vara långdraget. Men tydligen ska de göra ett jobb till en granne till mig, och då kanske de kan göra jobben samtidigt. Under tiden ska jag börja leta efter saker att ha i badrummet, då allt måste bytas. Handfatet är rostigt och badkaret ser inte mycket ut för världen. Jag måste också hitta en lösning på problemet med golvbrunnen. Den är placerad på ett dumt ställe, en liten bit under handfatet. Just nu har jag badkar, så jag har inte reflekterat över det, men sätter jag dit en duschvägg blir det helt klart ett problem om väggen hamnar innan golvbrunnen! Hur har de tänkt när de har byggt? Jag kan ju inte heller flytta handfatet eller toaletten, eftersom hålen för avloppen är där de är.


Så, vad jag behöver nu, är alltså:

En toalett

Ett handfat

En ny blandare

En duschkabin

En blandare för duschen

En hylla i lämpligt trä, som står på golvet och där jag kan förvara saker nu när jag får större golvyta

Ny belysning


Kaklet, inklusive fuktspärr och gegg och allt man använder till, gick på elvatusen efter lite rabatt, och jag räknar på att arbetet kommer att gå på mellan tjugo och tjugofem tusen. Jag är rädd för att det kommer att ränna iväg i höjden eftersom jag inte kan göra något själv. Kan jag komma undan med budgetpris på toalett och handfat och dusch vore det ju väldigt bra.


På onsdag ska jag och storasyster åka och titta på billiga saker till mig, det ska bli roligt. Jag hoppas att vi hittar några fina. Jag skulle gilla det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0