Middagen igår...

...var jättetrevlig, han bjöd på kikärtsgryta med curry, kokosmjölk och färsk spenat, tillsammans med en yoghurtsås och små kycklingbitar blandade med färsk basilika. Till efterrätt blev det lite saffransyoghurt tillsammans med hallon och blåbär och honungssötade valnötter. Det är kul att äta mat som jag normalt inte skulle laga. Trots att jag var vegetarian så många år (nu är jag någon slags fuskmodell även om jag helst undviker kött) var jag aldrig speciellt förtjust i linser, bönor eller kikärtor. Men på det här sättet var det inte alls dumt.


Dock kändes tröttheten av och vi hade inte ätit klart förrän efter elva, och då var det dags at ramla hem. Jag somnade och sov gott tills mardrömmarna satte in efter tre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0