Kurs och jobb

Måndagskursen fortsätter att vara intressant. Jag har ett stort utbyte av de nya kvinnorna, de skriver flitigt till varje lektion och har mycket idéer och tankar. Det är roligt att se att närvaron är å hög jämfört med förr terminen då vi droppade av som tio små negerpojkar a la Agatha Christie. Jag har inte hunnit utveckla projektet så mycket än, men jobbat med en text senaste veckan som känns väldigt rolig. Så det går framåt, helt enkelt!


Chefen tog upp min tjänstledighet igår och ville at jag skulle skriva på ett avtal där det står tidsangivet hur länge jag ska vara borta. Jag sa att jag ville kolla det med facket först. Jag tycker att det låter konstigt, och om det är något som jag har lärt mig på det här stället, så är det att vår VD gör bara vad som är bäst för företaget och honom själv, och fullständigt struntar i oss som är anställda, om vi nu inte är personliga vänner. Jag gillar inte tanken på att de försöker fula sig. Det är bäst att ta reda på vilka rättigheter och skyldigheter jag har, och sedan försöka lösa det därifrån. Jag har ingen lust att börja bråka om något nu, så här länge i förväg. Det skulle inte förvåna mig om han försöker driva mig till uppsägning, men så lätt ska han inte få det.


Det pratas inte om lönestopp än, men jag tror att det bara är en tidsfråga. Jag har svårt att se att vårt lilla företag i koncernen kan få ge lönehöjningar när så många får gå i koncernen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0