Hummer och hårdrock

Jag åt en stor, jättefin hummer igår. Vi fick sitta nere i VIP-rummet, och oj, så mycket trevligare det var! Bra service, finare bord, skönare stolar, mycket mer plats. jag ska alltid be om att få sitta där.


Sedan gick vi vidare till O-baren och tittade på Kadawatha. Det var alldeles för trångt för min smak och för varmt. och när de väl började spela fick jag ont i öronen. Men om man bortser från det, så var det väldigt trevligt. Det var med lite sorg i hjärtat som jag pratade med kollegan som nu åker iväg för en längre utlandsvistelse. När han kommer tillbaka har jag gått på tjänstledighet, så jag tror inte att vi kommer att jobba något mer tillsammans. Jag kommer att sakna honom.


Kom hem och ramlade i säng och vaknade inte förrän mannen damp ner en dryg timma senare. Jag vet att vi pratade lite, men mins inte om vad. Jag tror att jag frågade något om hans schnitzel han hade ätit. Men jag kan minnas fel.


Och idag är det torsdag. Jag ska hem till en kollega på middag och det ska bli trevligt, men jag är ruskigt trött. Har en hel del att göra på jobbet så det blir inget latande heller. Men jag ska komma iväg och träna. Jag var iväg igår också, nu måste jag komma igång igen. Jag känner mig inte helt pigg ännu, trött och seg och konstig i kroppen. Men det är nog ingen fara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0