CSN gör det svårt för mig

Blir lätt förtvivlad när jag sitter och försöker få CSN att gå ihop med min lägenhetskostand. Upptäcker när jag läser Metro på morgonen att vinst på bostadsförsäljning räknas som inkomst. Hur tänkte de då? Pengarna kommer ju bara gå in i nästa bostad. Jag hoppas verkligen att det finns ett kryphål jag kan använda. Annars ser det ju inte så bra ut.


Enligt CSN:

Vad räknas som inkomst?

  • Inkomst av tjänst, exempelvis lön, föräldrapenning, sjukpenning och den skattepliktiga delen av vårdbidraget.
  • Inkomst av näringsverksamhet, alltså pengar du tjänar i ditt företag.
  • Inkomst av kapital, exempelvis inkomster från försäljning av hus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0