Lugna dagar i Söder

Jag hade lugna, regniga dagar i söder. Det började på morgonen, och ett fint, fint regn med små regndroppar höll i sig hela dagarna. Om man gick ut i det täcktes man  snabbt av små, små droppar, så mjuka att de inte kändes. Man blev lite kall och blöt. Träden och gräset såg höstgrönt ut, frodigt och tjockt växte det överallt, högre och högre eftersom ingen kunde klippa när det regnade. Vad gjorde jag när jag var själv? Spelade en liten golfrunda. Hjälpte mamma att sortera in 1987 i album. Gick en liten promenad. Simmade 2000 meter i den varma saltvattenbassängen med mamma. Blev lite trött i benen efter att ha simmat så långt. Bakade en liten pizza i stenugnen. Mätte ut mitt nya soffbord. Gick omkring och tittade på saker i pappas snickeri.


Och sedan hade jag tre fina dagar med mannen. Vi turistade, vandrade omkring vid havet och i det gamla rådhuset, tittade på saker, åt grillad mat och drack vin. Låg på gräsmattan och glömde oss för getingarna. Hade långa, soliga dagar då inte vardagen kunde komma åt oss.


Ingen storm i horisonten. Bara lite höstkänsla i luften.


Kommentarer
Postat av: Iceea

Det där lät underbart!

2008-09-02 @ 10:41:21
URL: http://iceea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0