Inspiration

Vilken inspiration jag har fått till skrivandet. Jag har en massa saker i huvudet som bara trängs och vill ut. Jag försöker att fokusera kring uppgifterna vi har fått men det är inte helt lätt när man har så många historier man vill berätta på en och samma gång. Men jag ska försöka att sätta ner allt på papper efter hand så att ideérna inte flyter bort.


Det är lustigt när man börjar på något sådant, hur många människor man skulle vilja ta med sig. Jag tänker framförallt på vännen Företagaren, hon har fullt upp med hästar och hundar och eget företag och sitt liv, men hon skulle tycka att det var så roligt! När vi gick i skolan fick vi ofta höra att vi var skrivandet var en del av vår största begåvning. Sedan var hon också en duktig tecknare. Jag vet inte om hon skulle vilja göra något med sin skrivartalang (förutom den elementa novellen Cissi på äventyr som vi skrev tillsammans). Däremot har jag ofta haft funderingar att göra en bok om hennes otroliga liv. Jag vet bara inte om någon skulle tro på det.


Men idag är det fredag och jag jobbar halvdag innan jag beger mig till Enköping och min vän. Det ska bli väldigt trevligt att vara tillsammans en helkväll utan några krav på utgång. Och sedan ska jag supa i mig så mycket av mannen som det går resten av helgen. Det längtar jag efter. Men först, jobba! Jobba så att fingrarna glöder och tangentbordet tar eld och köpa saker som om det inte fanns någon morgondag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0