Helguppdatering

Fredagskvällen spenderandes med mor, far och lillasyster. Vi åt lite mat och pratade lite och lillasyster somnade klockan nio i soffan. Vi är trötta på fredagar. I lördags gav jag och min vän oss ut på shoppingtur. Jag hade egentligen inte tänkt handla något, men jag hittade ett par billiga skor, sådana som jag letat efter till jobbet. Men oj, så mycket folk det var. Affärer i Stockholm city en lördagseftermiddag är inte riktigt min stil. Jag tappar lusten att handla av alla människor. Men det var trevligt att träffa henne. Jag funderar allvarligt på att börja spela in allt hon säger och ha det som underlag för min bästsäljande roman. De händelser hon råkar ut för är så otroliga att man inte skulle tro att det var realistiskt skrivet. Men så är hon också en bra historieberättare. Själv kan jag få vilken häftig historia som helst att låta torr och tråkig.


I lördags var jag och mannen på födelsedagsfest hos min gymnasievän. Hon är en väldigt speciell människa, men underbar. Jag har inte varit i hennes lägenhet förr, men älskade den. Jag hade ingen aning om att hon var så växtintresserad. Förutom att fönstren och tvbänk och väggarna var fyllda med blommor och växter, fanns det mer intressanta exemplar. I köket hade hon en stor, trevåningshylla fylld med St Paulor. Små, söta blommor, i olika färger och former. I vardagsrummet hade hon ett enormt träd. Hela balkongen var fylld med exotiska, vackra blommor. Jag var verkligen imponerad. Två vackra katter strök omkring, stora och melerade i färgen. Tyvärr så gömde de sig under sängen större delen av kvällen, eftersom en av hennes vänner hade med sig sin hund. En helt fantastisk pudelblandning med långa öron, liten och nätt och glad och med en päls som inte gick att sluta klappa. Om jag någonsin skulle skaffa en hund, skulle det vara en sådan grå liten skönhet.


Och just det, festen. Den var trevlig. Jag hade väntat mig en stor lesbisk maffia men det var bara några stycken som dök upp. Men människorna var trevliga och varma och hon hade ordnat det så fint. Jag åt vattenmelon och små snittar med skagenröra och pistagenötter och drack vitt vin. En riktigt lyckad kväll.


Igår tog vi oss knappt ur sängen. En längre höstpromenad, och sedan film, gamla vänneravsnitt, och ett samtal med storasyster som nu är tillbaka på svensk mark. Jag sov gott, och fast jag vaknade vid fem som vanligt lyckades jag faktiskt somna om. Inte alls någon dum start på veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0