Helgen

Jag hade en trevlig fredagskväll med irlandsvännerna. Så roligt att få se dem igen! God mat, lite vin och mycket prat på balkongen. Jag gick och lade mig först, och var rätt tacksam för det när jag väcktes tidig lördagsmorgon av hennes tvåårige son. Jag begav mig därifrån strax efter tolv och mötet upp mannen vid centralen. Vi tog en härlig promenad på en och en halv timme längs södra mälarstrand, förbi långholmen och bort mot södra. Härlig sol och friskt i luften!


Söndagen gjorde vi en liten utflykt till Nyckelviken, http://www.nyckelviken.com/

En härlig promenad ut dit från Järla genom naturreservatet. Vi tittade på djuren, fick en gratis guidning av hus och biljardhall, promenad i trädgården, en liten titt i museet, och så gott fika efteråt. Avslutade kvällen hos mannen. Låg och tittade ut över ett Enskede som sakta blev mörkare tills ögonen föll ihop, lagade lite mat och tittade på en film. Lugnt och skönt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0