Helgen

Jag hade en väldigt bra helg. Fredagskvällen spenderades hos en av lillasysters kompisar i hennes nya lägenhet. Oj, vad de har fått det fint! Jag avundas och gläds på samma gång. Hon, jag och lillasyster åt skaldjur, små kantarelltoasts, massa goda ostar, goda frukter och drack massa vin. Jag somnade gott i hennes soffa när Singing Bee var över. Jag vill inte vara fördomsfull, men vilka lantisar. Får man säga så? Förlåt.


Jag sov hos lillasyster, och vi var ute och gick härlig långpromenad på morgonen, åt en god frukost, spelade frisbee och solade, och begav oss sedan ner på staden. Tittade runt lite och åt lunch utomhus. Åt middag med mannen på kvällen, han hade gjort det så fint och köpt hem massa goda saker. Han är verkligen världens bästa.


Och så var det kultursöndag igen. Denna gång begav vi oss till ett annat ställe i Nacka som heter Velamsund. Massa fina hästar jag fick klappa, och lite får och en väldigt kaxig tupp. Vi knallade omkring i en timme och tittade på omgivningarna, försökte med hjälp av kartor att beräkna var huvudbyggnaden hade legat (den brann upp för ungefär 30 år sedan) och åt goda äpplen från träden. Fikade nere vid hamnen och såg ut över alla båtarna. Det var en sådan fin dag, solen strålade på oss hela tiden och himlen var absolut klarblå. När det är så, känner jag att jag skulle kunna tycka om hösten. Verkligen, verkligen tycka om. Skogen är så fantastisk med sina färger och löven dansar omkring i vinden.


Jag känner mig lyckligt lottad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0