Härligt med läxor!

Nu har jag börjat min kurs! Det var en härlig blandning av olika människor som trängdes i ett av klassrummen i dryga tre timmar igår kväll. Jag trodde att vi skulle starta mjukt och försiktigt, men efter en presentation och lite genomgång av kursplanen var det i stort set bara at t börja skria. Vildskriftövningar, bildbeskrivnignar, skriva runt ett ord... en härlig blandning och lätta sätt att komma igång på och få pennan att röra sig. Jag kände mig extra utmanad att skriva under en begränsad tid. I de flesta övningarna skulle man hålla pennan i rörelse i två minuter i streck. Ingen tid för finjusteringar eller att tänka efter. Förlösande för sinnet!


Det var en lättnad att se att även de som jobbade som copywrighter och journalister stammade lite lätt då deras texter skulle läsas upp. Det var länge sedan jag satt i ett klassrum och läste upp för okända människor vad jag har skrivit, och jag tyckte att det var lite läskigt. Men det gick bra! Och nu sitter jag och myser över mina hemuppgifter. Härligt med läxor!


Kommentarer
Postat av: Iceea

JA =)

Jag kommer gärna och planterar hos dig! Ha,ha...

Fixade min balkong i gamla lägenheten jättebra! När jag får internet i nya hemmet så ska jag lägga ut bilder jag har fotat på min balkong.

2008-09-11 @ 11:41:43
URL: http://iceea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0