Glada änkan

Ikväll ska vi gå på genrepet av Glada änkan på Folkoperan. Jag har inte sett den pjäsen förut, men handlingen verkar lovande. I korta drag...


Äntligen är Hanna fri! Med miljoner på banken dansar männen efter hennes pipa. Gifter hon sig inte med en av sina landsmän kommer det lilla fattiga landet att gå i konkurs. Men vad vill Hanna? Vad vill alla kvinnor, brudar och girls? Hur ska Hannas party sluta?


Är det inte helt underbart. Handlar nästa om mig. Ja, förutom att männen dansar efter pipan, och miljonerna på banken. Men jag undrar också vad jag vill egentligen. Kanske inte är kärleken, där har jag nog bestämt mig. Men i livet. Vad vill vi alla? Vad ska vi egentligen få ut av allt? Vad är det som är det viktigaste i livet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0