Besegrad, två gånger

I fredags var vi på genrepet av Glada änkan. Det var väldigt bra, även mannen som var lite skeptisk tyckte mycket om den. Jag är så imponerad över deras toner. Efteråt dissekerade vi alla delar vi inte hade fattat. Vem var egentligen den lilla flickan som är med i varje scen men som ingen av skådespelarna tittar på? Vad representerar hon? Köpte Hanna verkligen sin egen version av klubb Maxim? Vilka delar tillhör originalet, och hur mycket är nytt? Jag tror vi måste vänta på recensionerna för at förstå det hela. Men underhållande, det var det.


Lördagen mötte jag upp systrarna i skogen och vi trampade omkring i gräset och tittade på Bellmanstafetten. Syrrans man skulle springa och vi väntade ganska nära målsträckan för att se honom komma spurtande. Till slut kom han ångandes! Vi hurrade och hejade. Två sekunder senare var han borta. Men det var roligt. sedan åkte jag med lillasyster vidare in till staden och handlade lite. Kvällen spenderade vi tillsammans, mannen också, hos storasyster som fyllde år. Underbar härlig god mat, goda drinkar och vin, och så en smaskig efterrätt. Mums! Vi spelade det här spelet där man ska svara på mat, dryck och etikettfrågor. Mitt lag (jag, mannen och storasyster) var rätt bra, men vi snubblade på mållinjen och förlorade med ett par ynka poäng. Vilket nederlag. Jag visste ju att jaktens helgon heter Hubertus. Men jag trodde att det var hästryttarnas. Nu när jag tänker efter har de ett annat helgon, som jag inte kommer ihåg. Å, dessa helgon! Det är inte lätt att skilja dem åt. Sedan åkte jag och mane hem vid tolv. Jag är så trött på kvällarna, och min kropp vägrar sova längre än till sju fast jag får sova länge. Hopplöst.


Söndagen tillbringade jag med att plugga och sedan ut till Tumba och äta middag med mina gamla vänner och deras barn. Vi fick se trollerishow av min gudson och sedan spelade vi Pictionary. Jag vet inte varför, men vi tjejer förlorade igen. Det verkar hopplöst att slå killarna. Jag undrar om det är någon kvinnligt- manligtgen som gör att de är obesegrade i detta spel. Jag tror att de delar upp ordern annorlunda när de ritar. Eller så tänker de mer lika bara. Något är det i varje fall. Men det är inte bara det att de gissar snabbare och ritar tydligare. De slår också högre nummer på tärningen! Otroligt orättvist. Till nästa gång ska jag ha en egen tärning, jag litar inte på deras. Hoppas att det hjälper. Åkte därifrån så att jag var hemma hos mannen vid halv elva. En lyckad och händelserik helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0