Vad är det som är fel?

Jag vet inte varför jag är så ledsen. Det är som att jag redan har påbörjat ett sorgarbete över något. Vad är det jag sörjer? Mig själv? Oss? Honom?


Idag började tårarna rinna för att en av våra leverantörer skickar en rest om tio 42delsbestickset. Det är ett halvårs förbrukning. Det gick att ordna upp, i varje fall tror jag att jag har ordnat upp det, men jag har inget motstånd i kroppen. Jag kan inte stå emot något. Jag vet inte varför. Det är fredag, det är snart helg, jag ska träffa mannen och har köpt hem god sallad och små exotiska frukter och massa vin, imorgon ska jag träffa vännerna på ett sexparty, på söndag kommer mamma och pappa. Det är en bra helg som ligger framför mig. Men jag vill bara gömma mig.


Igår letade jag efter min luddiga björn från Irland. Kände mig så ensam. Men jag måste ha lagt honom nere i källaren, för han låg inte i garderoben eller i resväskan. Jag ska leta upp honom senare. Det är bra att ha honom till hands. För säkerhets skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0