Tisdagsmorgon

Det är en fantastisk vacker morgon när jag går till pendeln. Himlen är klar och ljus, blå men lite rosa i horisonten. Det ligger ett litet istäcke på den nylagda asfalten och jag halkar omkring lite innan jag får ordentligt fotfäste. Fåglarna som samlas i träden bredvid tågen är tysta. Antingen har de redan dragit vidare mot sydligare breddgrader eller så har de inte samlats än för dagen.


Tisdag. Jag ägnade måndagskvällen åt att tvätta och diska undan och slöa. Sov oroligt och vaknade alldeles för många gånger. Hade svårt att ta mig ur sängen. Jag är trött på ett jobbigt sätt på mornarna. Det är som att jag inte har någon kraft kvar. Nästan svimfärdig och lätt illamående. Men när jag väl har kommit till jobbet brukar jag piggna till lite.


Idag ska jag träffa syster, vi måste boka hotell nu. Förhoppningsvis hittar vi något som inte ruinerar oss. Dollarn skjuter i höjden, jag är glad att jag har växlat in lite pengar i varje fall, även om det inte var allt. Risken finns ju att den fortsätter gå upp när valet är klart. Borde kanske växla in resten redan? Den som ändå kunde se in i framtiden... men bara på ett litet plan! Jag vill inte veta av några obehagligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0