Stor och Liten

Jag har hört en barnsaga, på rim, som handlar om Stor och liten. Jag tror att de är två hundar, men de kan vara björnar. Den går något i stil med:

Lilla liten var på fasansfullt humör

Han slängde, blängde, bröt och tjöt

Nej nu får det vara nog sa Stor och rös

Kras! Pang! Bom!

Lilla liten skrek: det är en arg liten du ser och ingen älskar mig mer


Sedan fortsätter historien med att Stor försäkrar liten sin kärlek, oavsett om han är ett lejon eller ett äckligt kryp, och de sitter tillsammans i fönstret, och tittar på stjärnornas mönster. Den slutar i stil med att

Kärlek är som stjärnor, den finns alltid kvar.


Jag har letat och letat på nätet men kan inte hitta den! Eftersom jag inte kommer ihåg ordern exakt är det svårt att söka på större delar. Är det någon som vet vilken det här är och som har hela texten? Jag skulle vilja ha den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0