Sibiriens soppkök

Vi åt middag på Sibiriens soppkök, en liten men trevlig restaurang med massa goda soppor. Värd att besöka! http://www.sibirienssoppkok.com/

Jag åt tre små soppor; kantarell, husets och en thaivariant, och de var alla jättegoda. Vi hann ha ett långt middagssamtal över ett apr glas vin med lite skvaller och många funderingar. Mycket trevligt, som alltid. Hon verkar trivas jättebra på sitt nya jobb. Under kvällen satt jag och funderade på det när hon berättade om uppgifterna och kollegorna och hennes chef och förmånerna som hon hade fått. Det är så det ska kännas. Inte som om man ständigt kör huvudet i en vägg och arbetar i motvind. Det ska vara roligt också.


Men oj, vad dåligt jag mår idag. Så fruktansvärt bakis och seg. Illamåendet är värst. Det är något som har kommit med åren. Förr blev jag aldrig illamående, men nu är det nästan så att jag knappt vill öppna munnen. Och så huvudvärken då.


Men, det är bara att bita ihop och köra vidare. Det är i varje fall fredag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0