Måndag, igen

Oj, så trött jag är denna måndag! Jag är så trött att jag skulle kunna krypa ihop under skrivbordet och somna som en liten katt. Men tyvärr är chefen här redan, så det går inte.


Jag har haft en lugn helg. Vi har aktiverat oss på kvällarna och slöat hela dagarna. Igår gjorde vi oss redo för en riktig långpromenad, men då vi kom ut i trapphuset ösregnade det utanför så vi vände om och gick in och gjorde svartvinbärssaft istället. det var i och för sig trevligt men jag blir lite orolig för mina kalorier som jag borde gått av mig.


I fredags var det fest hos en av hans gamla gymnasiekompisar som hade gjort klart sin utbildning på KTH. Det var rätt trevligt, men lite långtråkigt. Det var roligt att få träffa hans vänner, men det varbara massa killar och jag hade inte direkt något att säga till dem. Lördagen var vi på en spelning som hans bror hade. De spelar riktigt bra musik, lite lågmäld och mysig. Det är ett annorlunda hopsatt band, två gitarrister, en basist och en fiolist (heter det så?).


Igår var vi på den efterlängtade premiären av Låt den rätta komma in. Spännande. Den satte sig i huvudet på ett speciellt sätt. En skräckfilm som inte är en skräckfilm, men tillräckligt blodig för att vara en skräckfilm... några av mina favoritdelar från boken tyckte jag saknades, men ser jag filmen bara som en film och bortser från boken så är det en väldigt vacker, poetisk film. Några sekvenser var nästa som naturfoton. Otroligt fint uppe i Norrland. Det var kul att göra något tillsammans jag, mannen, lillasyster, gamla kollegan och en ny arbetskollega. Vi hade planerat en drink efteråt, men Vampires Lounge var stängt och jag var väldigt trött. Så jag var nöjd med att få åka hem.


Konstiga drömmar som hängde ihop med filmen, men inget som fastnade när jag vaknade. Där fanns bara varm hud mot mitt ben och djupa andetag i mörkret. Vilken olycka att behöva gå upp, och lämna det fluffiga täcket och sängvärmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0