Hoppets röst

HOPPETS RÖST


Jag tänder ljus för dig ikväll

& önskar frid åt det som var

Allt gick så fort

& nu är glömskan som en vän


Jag drömmer att vi ses igen

att handen snuddar vid din kind

Allting blir nytt

tårarna ger oss liv igen


Låt förlåtelsen

klinga i ditt bröst

Så föds hoppets röst

Så föds hoppets röst


Jag svek mitt sanna ideal

Du menade inte det du sa

Skrattet blev hårt

så vi blev själar bakom stål


Vi spiller blod för ingenting

vi tror att stolthet för oss in

Men vad är mod

om det vill segra genom sår


Låt förlåtelsen

klinga i ditt bröst

Så föds hoppets röst

Så föds hoppets röst


Vi söker ständigt efter nåd

Vi letar alltid efter råd

Sen står vi kvar

& ser hur livet snurrar iväg

Nu står vi nakna utan makt

& ser ej livet som vår skatt

Vår svaghet är vår styrka

om vi bara törs


Låt förlåtelsen

klinga i ditt bröst

Så föds hoppets röst

Så föds hoppets röst


Kommentarer
Postat av: Iceea

Ja det där med mardrömmar evrkar varnligt. min chef får också mardrömmar. Vet inte om jag hellre hade haft det än att inte sova alls... Pest eller kolera, men jag hade nog tagit mardrömmarna. Känns så drygt att ligga och glo upp i taket eller ut i hallen och inte ens veta varför man är vaken. ursa

2008-10-15 @ 09:13:58
URL: http://iceea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0