Helgprat

Jag har en bra helg, även om den rinner iväg för snabbt. Lugn och trevlig fredag, vi sitter länge vid middagsbordet och dricker rödvin och pratar politik och livsfrågor, och sen lördagsmorgon. Inflyttningsfest hos några vänner, trevligt men häller i mig alldeles för mycket alkohol för att må bra dagen efter. Hela den här veckan har fått mig att längta efter vatten och juice. Söndag vaknar vi till storm utanför, och det regnar. Vi åker hem till mig för att baka kanelbullar och värma upp oss. Kollektivtrafiken bråkar, det tar oss nästan 40 minuter extra att ta oss den relativt korta sträckan. Men till slut är vi inomhus och får ställa ifrån oss paraplyer och regnvåta skor och krypa upp i soffan till en ung Sean Connery som är helknäpp. Läskig och mörk film.


Och så måndag igen, redan. Dumma måndagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0