Fredagskänsla

Det är fredag! Äntligen är det fredag igen! Jag skulle vilja säga att jag har väntat och längtat men jag har knappt hunnit det. Veckan har trillat förbi så fort igen. igår träffade jag vännen, vi åt vet ungsstekt äpple och drack massa te. Mycket trevligt. Men det blev lite sent och jag var tvungen att packa helgväska efteråt så jag kom inte i säng förrän långt efter min läggdags. Låg och funderade på novellen och kom på en del smarta vinklingar. De flesta av dem har jag glömt nu. Imorse var jag så trött att jag trodde att jag skulle kräkas på pendeltåget. Det blev inte bättre av att ett gäng ungar kom och omringade mig där jag satt, och en av dem åt en smörgås med nutella precis under min nästa. Han hängde över mig för att kunna prata med sina vänner bredvid. Jag gjorde mitt bästa för att ignorera dem med en bok och Coldplay på hög nivå men lukten var svårt att komma ifrån. Som tur var kom vi in inte alltför försenade, och jag kunde andas in den smutsiga stadsluften istället. Härliga tider!


Jag lyckades jaga upp mig över mina dåliga arbetsförhållanden på vägen till jobbet och har nu ägnat större delen av första timmen att försöka lugna ner mig. Det är på god väg tror jag. Kanske är det svårt att motstå fredagskänslan, trots allt?


Kommentarer
Postat av: Diana

hoppas du får en superdag!

snart är det ju helg! :D

2008-10-24 @ 08:39:05
URL: http://diiaanaaaas.blogg.se/
Postat av: ZARB

Äntligen fredag minsann! :D

2008-10-24 @ 08:44:10
URL: http://zarb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0