Fina Stockholm och Vegomat

Igår firade jag tio månader med mannen. Mitt längsta! Vi har i och för sig setts längre, men eftersom han inte tyckte att vi var tillsammans får jag väl räkna från det officiella datumet. Jag köpte en liten blomma. Jag ville ha en röd ros, men mannen i affären tyckte att jag skulle ha en rosa mullig. Vet inte om jag ska se det som en förolämpning. Men jag tror inte det. Rosen var hur som helst otroligt vacker, med massor av lager och sköra blad. Jag gillade den.


Vi åt på Hermans, vegetarisk gegga på ett bra sätt. Jag blev vegetarian 1995 och även om jag det senaste året har ätit kött ett par gånger, ser jag det som en de av min identitet. Löjligt kanske. Men det har varit så viktigt för mig, och funnits med mig så länge, att det är svårt att bara låta det gå. Studenter betalar halva priset på måndagar, så det var tur att det matchade.


Gick hem genom söder, himlen och staden var oerhört vacker och stilla. Utsikten från Fjällgatan får nästan mina ögon att tåras. Jag tycker så väldigt mycket om min stad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0