Energi

Jag har diskussioner med kollegan om hur man bäst lever sitt liv, litet i taget. Hennes grej är yoga, meditation, kroppsterapi och självutvecklingsböcker. Hon är mycket inne på kärlek från naturen, energi i form av klot och sådant. Det fascinerar mig även om det inte riktigt talar till mig. Jag är för mycket uppe i huvudet, säger de alltid när jag ska jobba med energiklot. Energin ska komma från mittpunkten av kroppen eller hjärtat.


Jag vet bara inte riktigt hur man hittar den där. Men det måste ju finnas något knep? Eller är det så att det inte finns något knep? Inga genvägar. Ingenting som gör det lättare. Hårt arbete. Med vad? Hur?


Äh, jag är nog ingen vidare profet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0