Julhelg

Har haft en bra helg. Det är snö ute! I lördags var jag och mannen på en konsert i storkyrkan i Gamla stan och igår stod vi tillsammans med lillasyster utanför NK och trängdes med alla barnen för att se på när skyltfönstren avtäcktes och när tomten kom. En tur i varuhuset och tittade på alla julsaker, och sedan gick vi en liten promenad och tog en fika på Sturekatten. Vilket mysigt litet ställe! jag älskar caféer som är gjorda av många små rum, så att oavsett hur mycket folk det är känns det mysigt och gemytligt. Sedan fortsatte jag och syster ut på djurgården, gick på gröna lunds julmarknad. Det var som ett litet sagoland. Julgranar med belysning och snö och karusellhästar! Vi avslutade hemma hos henne med att skriva packlistor och förbereda hennes packning.

  

Idag är det hem, städa, tvätta och packa som gäller efter jobbet. Imorgon ska jag om jag hinner ta fram julgranen så att jag välkomnas hem av riktigt mycket jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0