Trött, trött och trött

Har en sån där dag då det bara inte går att komma upp ur sängen. Mannen ligger kvar när jag går upp, varm och mysig och luktar sött. Går upp och klär på mig halvfärdigt och sedan kryper jag ner igen. Bara tio minuter till... en halvtimme senare tvingar jag mig upp och äter lite fil innan jag beger mig till jobbet. Det är varmt ute, stor skillnad på temperaturen mot igår. Blir så glad trots tröttheten. Nu håller jag mig vaken genom att tänka på att efter jobbet kan jag bara ta det lugnt, sova tidigt, kanske sitta på balkongen och läsa ut fjärde Harry potterboken för femtioelfte gången. Det spelar ingen roll hur många gånger jag läser dem, jag tycker fortfarande att det är bland de absolut bästa sagor jag har läst. Tänk att kunna skriva en sådan berättelse, som slukar en så. Bara en enda gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0