Måndagsjobb

Måndagen var en förhållandevis effektiv dag på jobbet, även om den inte blev som jag hade tänkt mig. Varför är det alltid så, att alla gånger jag vaknar upp med känslan "aaah, idag ska jag ta tag i det här och det där, jag ska vara ruskigt effektiv och nyttja tiden väl" så ägnas hela dagen åt att släcka bränder, eftersom mina kollegor aldrig kan planera? Det är ett hopplöst stressmoment att behöva städa upp efter alla andra och framförallt är det tråkigt. jag märker att motivationen tryter så fort det är andras "måsten" jag måste göra, medan jag inte har något problem att leta upp nya projekt till mig. Jag vill nog bara helst bestämma själv. Känns som ett assistentjobb är ett bra val av jobb då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0