Långhelg hos mamma och pappa

Det är onsdag och halva veckan är förbi, vi går mot helg. Arbetskollegan muntrar upp mig med att vi ska få en rekordvarm helg, underbart! Ska försöka övertala mannen att vi ska hänga hos honom nära en sjö så att jag får sola och bada. Det skulle jag verkligen gilla! Jag hoppas att han inte har hunnit planera in saker för dagen, det skulle vara fint att få en heldag tillsammans.


Underbara vännen har sagt att jag får låna hennes bil, så nu kan jag åka ner och hälsa på mamma och pappa nästa helg! Är så otroligt glad att det löste sig! Och att hon kunde låna ut den trots att det ställer till det för henne så att hon måste låna en annan bil. Verkligen generöst och osjälviskt. På grund av långhelgen är biljettpriserna på flyg och tåg alldeles för höga för min kassa, och även om benispriset är högt just nu blir det en mycket, mycket bättre affär! Jag har inte varit nere sedan i vintras och längtar, det finns inget som tar bort stress på ett så effektivt sätt som mina föräldrars ställe. Den enda nackdelen är all den goda maten, man äter konstant. Hoppas på att mannen är ledig så att han kan följa med, men har inte så stor förhoppning om det. oavsett kommer jag och syrran njuta av lite ledighet, kanske ett par golfrundor, hempakad pizza i stenugnen, mammas underbara frukostbröd, vin medan vi spelar ett parti kubb och härliga promenader på landet. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0