Jag har en dröm

Jag har en dröm om ett lyckligare liv. Ett liv där jag lever mer i nuet, om så inte varje sekund så i varje fall en stund varje dag. Ett liv där jag värdesätter det som finns omkring mig istället för att ständigt oroa mig över att jag kan förlora det. Ett liv där jag varje dag stannar upp och påminner mig själv hur bra jag har det, och agerar därefter: spenderar tid med mina fantastiska vänner, är med min man, min älskling, där jag talar med min familj varje dag och tar till vara på den släkt som finns runt omkring mig som ett kärt skyddsnät. Där jag ser hur fint jag har det där jag bor, där jag uppskattar mitt jobb för de bra delarna istället för gnäller om de sämre. Jag vet att jag bara behöver ändra inställning för att få det så mycket bättre. Jag har ju allt det här runt omkring mig. Jag behöver bara ändra tankarna i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0