EM i fristil

Det är skrattretande att tänka att vi inom tre månader kommer att tävla i EM, och jag börjar undra om vi har tagit oss rejält med vatten över huvudet... vi har inte börjat sätta någon rutin, och även om vi är hyfsade var och en för sig, har vi fortfarande svårt med samspelet och att få spinnen att räcka till mer än en rutin och en catch. Måste lära oss att jobba fortare, med mindre friktion och framförallt att få tillbaka spinn. Men var är vinden, när man behöver den?


Oroar mig dessutom betydligt mer för hur jag sak se ut i tävlingskläderna än hur många gågner jag kommer att tappa frisbeen. Kanske inte helt rätt inställning..? Å andra sidan gör vi det här för att det är kul, för att vi tycker om utmaningen det ger, för att få resa, för att få träffa våra vänner, för att vi älskar stränderna... tävlandet blir en bisak i det stora hela. Men ändå. Jag vill inte göra bort mig totalt!


Nu ser våra träningspass oftast bra ut i cirka en halvtimme, så länge klarar vi av att hålla koncentrationen. Sedan börjar vi flippa ur och det är mer en Kenny och Terje-uppvisning än en snygg rutin...


Kommentarer
Postat av: Bodil

Kenny och Terje, me like! Jag vill ju se er träna! Har aldrig fått se ju... Om du följer med när jag tävlar vill jag följa med när du tävlar...!

2008-05-20 @ 23:21:13
URL: http://bodilsminicirkus.blogg.se/
Postat av: h

absolut, Prag den 15 augusti, då! putsar du min frisbee åt mig? ;)

2008-05-21 @ 09:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0