Å, vilken helg!

Vilken underbar helg jag har haft. Mannen skulle guida både lördag och söndag, och jag trodde att jag skulle behöva städa och göra tråkiga saker i min ensamhet. Men icke!


Vaknar tidigt lördag morgon och ger mig ut på en timmes promenad innan frukost. Underbart väder, skogen doftar härligt. Fåren har inte kommit ut i beteshagarna än, men det är nog bara en tidsfråga. Jag möter bara ett par stycken människor, som ler och nickar. Så mycket trevligare alla är när solen skiner! När jag kommer hem pratar jag med vännen (företagaren), som undrar om jag vill följa med henne och hundarna på en långpromenad. Självklart! Hon hämtar mig någon timme senare och vi ger oss ut till ett skogsområde mellan hennes hus och mitt. Jag får ta hand om den lilla låtsashunden och känner mig mycket viktig. Vädret är perfekt, snart har vi tagit av oss tröjorna och går i gympaskor, shorts och linne. Underbara sol!


Jag tar för givet att hon vet vart vi ska, men bedrar mig... efter någon halvtimme i snår i skogen står vi vid en bergskant och hon deklarerar glatt att vi ska nerför den. Hennes fina hund som skulle leda oss, missuppfattade nog uppdraget lite. Men ner kommer vi, stundtals bärande på hundarna, hasande nerför sluttnignen, hängande i träden när fotfästet inte är något vidare... väl nere på marken är skogen helt perfekt att gå i. mjukt underlag, gott om plats. det är nästan en hissnande känsla när vi vänder oss om och tittar på berget vi just kom från. Hur sjutton tog vi oss ner, egentligen?


Vi fortsätter runt sjön, på traktorvägar, över fält och med fantastisk utsikt över sjön och skogen. Det tar oss två och en halv timme att gå runt men känns så mycket fortare. Så här vill jag gå varje helg!


Efter dusch, lunch och en väldig massa tid för att göra mig i ordning möter jag upp syrran och hennes kille på Dramatens restaurang. De äter frukost, jag tar ett glas vin. Snart möter mannen upp och vi sitter kvar en stund innan vi beger oss hemåt. Har en underbar kväll tillsammans. Sitter på balkongen i timmar, dricker vin, bakar pizza, pratar, skrattar... en riktigt perfekt kväll med honom.


Söndagen spenderar jag med spendering. Jag möter upp vännen och vi provar sommarkläder. Har en riktigt trevlig dag tillsammans och shoppar alldeles för mycket, både hon och jag. Men jag tror att vi båda är nöjda med våra inköp, och det är roligt att göra saker tillsammans. Jag kan inte minnas sista gången hon och jag var i stan ihop. Det måste vara år sedan. Vi måste definitivt bättra oss på den punkten.


Den enda skuggan över helgen är halsontet som håller i sig sedan tidigare i veckan. Det i kombinationen med förkylningen gör mig trött, och min planerade frisbeeträning orkar jag inte med. Istället får jag skjuts ända hem, härligt!


Några lata timmar på balkongen med Harry potter, mannen kommer efter att ha firat mors dag och vi får kvällen tillsammans. Somnar nära honom, tryggt utan någon söndagsångest, som ett perfekt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0