Studentmottagningar

Hade en jättetrevlig kväll hos småkusinerna. Det är något visst med studentmottagningar! Alla är glada, det är under en härlig tid på året, man sitter ofta ute och äter från fantastiskt goda bufféer tillsammans med vänner och släktingar. De här var inga undantag, maten var underbart god och tårtan och ostarna och frukten efteråt fantastisk. Och så vin, en massa vin, alldeles för mycket för min kropp idag. Men den kommer att repa sig efter lite frukost. Det var väldigt roligt att få träffa storkusinerna också, och deras män och fruar. Vid sådana här tillfällen tänker jag alltid att det är så synd att vi inte umgås oftare. Det finns ju ingen anledning för oss att inte göra det. Vi borde verkligen ta tag i det.


Det var så roligt att få ha med mannen. Det är första gången jag har sällskap vid en sådan tillställning. Han uppför sig så bra, jag behöver aldrig vara orolig. Och han är så lätt att ha att göra med, att det är svårt att inte tycka om honom. Jag är så glad att jag har honom vid min sida.


Ikväll blir det att köra ner till mamma och pappa, härligt! Ska bli tråkigt att vara utan mannen, men underbart härligt att komma ner dit. Jag längtar efter gården, vila, mamma och pappa, små skogsstigar och lite golfspel. Det kommer att bli en underbar helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0