Städning och funderingar kring nytt badrum

Tisdag idag och motivationen lika låg som igår. Det är mulet och tråkigt väder ute, jag tar regnjackan över ifall att. Kommer inte upp ur sängen förrän efter en timmes omjusteringar av väckning, men det gör inte så mycket. Fördelen med den nya tjänsten jag har är att jag kan flexa som jag vill, och jag har ingen jag behöver rapportera när jag kommer in till. Det finns ju ingen annan.


Lyckades äntligen genomföra en hel städning igår, det var alldeles för länge sedan jag tvättade golven och nu känns den delen bra. Jag hatar när det är smutsigt hemma. Lite stökigt är okej, men när det är fläckar på golvet i köket och blomkvistar på golvet i vardagsrummet, då är det inte roligt längre. Men nu är det fint, med undantag av balkongen. Jag har inte kommit in i det nya att den måste dammsugas än.


Jag har fått pengarna för renoveringen, och nu måste jag börja fundera över hur jag ska göra. Hela badrummet måste göras om. När jag ändå håller på tänker jag byta ut handfatet. Badkaret är det svåra. Jag tycker otroligt mycket om mitt badkar, men det blir nog för dyrt att skaffa ett nytt. Och med en dusch kan jag få plats med ett skåp inne i badrummet för alla hudvårdsprylar och parfymer. Det skulle jag gilla. Frågan är nu bara vart man vänder sig. Jag har aldrig renoverat något. Någon som har något tips? Vet inte i vilken ände jag ska börja. Jag måste göra allt vitt så att jag får bra papper om det blir något knasigt. Köper man själv ett handfat och bara får någon att installera det? Å, dessa frågor! Får ringa till vännen skådespelaren, hennes man vet alltid på råd.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Visst är vädret tråkigt... :/

2008-06-24 @ 08:37:19
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

2008-06-24 @ 08:38:19
URL: http://wlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0