Sex and the City och lite slott

Vaknar ganska pigg tjugo över sex, nära mannen men med kroppen vänd bort. Härligt med sovmorgon när jag sover där, det är lite närmre till jobbet än från mig. Framförallt behöver jag inte passa in någon exakt tid när jag ska gå. Sommartrafiken med pendeltågen är urusel som vanligt, två av mina vanliga tåg är inställda och det är väldigt mycket folk som åker på mornarna. Tänk att få bo vid en tunnelbana istället...


Gårdagens kväll spenderade jag med systeryster, vi var och njöt av Sex and the City och senare ett glas vitt på en kungs bakficka. Mycket trevligt! Jag slits alltid mellan det underbara humoristiska och det totalt hopplösa och svarta när jag tittar på serien. Är det så det ska vara? Leta och leta men i slutändan blir allt bara fel. Ger mannen en extra hård kram när jag kommer dit. Usch och fy för att vara singel igen... alla dessa år jag ägnade åt att vänta, hoppas, förtvivla... Så många knäppa män och förhållanden jag har haft. Jag är så glad över att var i något stabilt som känns riktigt. Vi tittar lite snabbt på olika slott innan vi går och lägger oss. Han vill ha ett gammalt hus, och jag vill bo i ett slott, så den kombinationen är inte så svår egentligen. Men att hitta något man skulle ha råd med, och inte alltför långt bort från Stockholm... inte alls lika lätt! Jag gillar leken även om den känns väldigt avlägsen. Jag kommer aldrig att tjäna tillräckligt med pengar för att kunna köpa något, och han har inte heller valt någon välavlönad bransch. Men man vet aldrig vad som kan hända. Det kanske dalar ner pengar från himlen i rätt tid, vem vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0