Olyckor

En av butiksflickorna fick nyss en kökskniv igenom foten. Hon skulle bara hämta den åt en kund, och så gled den ur hennes grepp och rakt igenom. Hon svimmade. Det hade jag nog också gjort. När jag var nere hade de spärrat av och lagt ett första förband. Blod överallt. Ambulansen kom precis. Chefen följde med henne, jag hade inte heller velat vara ensam.


Sådant här gör att det gör ont i hela kroppen på mig. Det är nog bara tur att vi inte har haft mer olyckor än de som har varit under mina fyra år här. Men förra helgen föll en av mina kamrater två meter handlöst ner i marmorgolvet när en hylla som han klättrade på gav vika. Och så nu det här. Ska jag vara nog vidskeplig att tro att det kommer att komma en tredje?


Kommentarer
Postat av: alexandra

nej usch vad hemskt, men vad jobbar du med?

2008-06-25 @ 09:49:55
URL: http://huumlaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0