Ny plats

Det är fredagsmorgon, jag har tillbringat ett par dryga timmar på jobbet och försökt känna mig som hemma på min nya arbetsplats. Eftersom vi har haft en omorganisation har jag nu fått flytta ifrån den bullriga lagermiljön till kontorets höjda lokaler. Inte för att det betyder att det är tyst, lungt eller att det finns fönster, för jag är fortfarande i en bunker och jag undrar litegrann var luften kommer ifrån. Men det är i varje fall en bättre arbetsmiljö. Jag har en möjlighet att dra igen dörren lite om mig och kunna sitta mer ifred. 

I helgen ska jag och anders ut till hans föräldrars landställe. Det ska bli mysigt. Jag hoppas på hyfsat väder, men glömde ta med en jacka. Det finns säkert någon filt. I vilket fall som helst ska det bli mysigt att komma iväg lite.

Midsommarplanerna är fixade, och igår köpte jag en liten klänning att ha på mig under firandet. Det är en rosa, axelbandsklänning i virkat material med ett litet band. Söt som socker. Jag hoppas att jag inte kommer att se ut som en val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0