Motivation - till något?

Jag har helt tappat motivationen till allt. Det enda jag vill göra är att vila. Orkar inte träna, inte laga mat, inte gå upp, inte gå till jobbet. Ingenting. Jag är inte deprimerad, det är bara som att all ork har gått ur mig. Det skrämmer mig en smula. Arbetsbördan sista månaden har inte varit speciellt hög, det går jättebra med mannen och jag har haft några riktigt fina helger. Jag borde må ganska bra. Dessutom är det sommar ute, långa ljusa kvällar och värme i luften även om vädret är lite till och från ligger ändå sommaren som ett mjukt moln runt Sverige. Men det känns som om jag redan kan känna lukten av snö.


Jag försöker att peppa mig från dag till dag, men hittar aldrig riktigt fram till det som är beständigt, utan måste börja om från början varje dag. Jag har mina aningar om vad det kan vara (förutom jobbet då, som är en självklar humörsläckare). Jag försöker att avdramatisera det hela med att jag har klarat av det förut, men det är faktiskt inte så lätt att skaka av sig den obehagliga känslan.


Måste försöka att strukturera upp mitt liv. Men hur ska jag orka göra det när jag inte ens klarar av att pallra mig ut på en halvtimmes promenad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0