Min kropp gör uppror

Har en supertrevlig helg hos föräldrarna, det blir precis så trevligt som jag har tänkt mig med undantag av någon liten detalj. Vi solar oss bruna och äter underbar mat och umgås. Härligt!


Min kropp är inte riktigt med mig för tillfället. Ena dagen har jag ont i örat, sedan är det halsen, magen, örat igen, halsen två dagar, seg och trött och influensaont över ryggen. Jag tror egentligen inte att jag är sjuk. Jag tror bara att min kropp försöker försvara mig från att gå till jobbet. Det är ett dåligt ställe! Och nog är tanken lockande när klockan ringer och varenda muskel i kroppen är så tung att jag måste använda all min viljestyrka för att kunna komma upp ur sängen. Tänk att få ligga kvar, somna om och vakna av att jag har sovit färdigt, inte av att jag måste iväg. Gå en långpromenad, plocka lite hemma, laga någon storsats med mat för matlådor. Kanske umgås med mina gamla vänner, sitta och prata i någons kök en stund. Läsa ut en av böckerna jag befinner mig i. Kanske skriva lite själv. När jag väl tänker på det finns det verkligen ingen anledning för att gå till jobbet, utom just den enda - att jag måste. Och inte på det bra sättet. Men vad ska jag göra annars?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0