Midsommar

Hade en supertrevlig midsommar hos syrrans kille i hans hus på Lidingö. Fast jag gick upp redan klockan sju blev det svårt att hinna få till utstyrseln perfekt. Jag tillbringade ett par timmar med att rpomenera på morgonen och plocka blommor. Band mig och syrran varsin krans. Fina, men oj, vad mycket längre tid än vad jag hade räknat med det tog...


Vi var runt tjugo personer, de flesta barfolk från inneställen runt Stureplan men också en del av de mer bekant vännerna. Sillunch, nubbarm sånger, sjukamp, ösregn, sol och väldigt mycket alkohol. Baren var fri och det fanns i stort sett obegränsade mängder champagne, rött, vitt och rosévin, öl, snaps, och så vidare. Syrran och killen hade gjort en väldig massa mat, härlig västerbottenpaj, sill, potatis, nybakat bröd, ostbricka, fetaostsallad, rostbiff, lax och massa annat till sillunchen, och till det grillade var det mer härlig lax. Mums! Mitt lag kom tvåa i sjukampen, jag deltog i spotta råtta tävlingen och kasta golfbollar i hink. Svårt. Det här med att göra saker som kräver fokusering efter det att jag har druckit alkohol är verkligen inget för mig...


Tog en taxi hem till mannen vid halv ett, han skulle jobba med guidningen hela helgen. Väldigt nöjd med kvällen, det var verkligen en riktig sommarfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0