Lunchtimme utomhus

Jag tar 47:ans buss precis utanför och trängs med alla turister. Hoppar av vid djurgårdsbron och går längst vattnet till Djurgårdsbrunn. Det är underbart vackert ute. Solen gassar från en klarblå himmel, högsommaren är runt omkring mig. Träd och buskar är lummigt gröna och doften blandar sig med den djupare doften av skog då vägen leder in på mjuka grässtigar. Vattnet är spegelblankt, endast en och annan roddbåt bryter spegeln.


Gässen har tuffa små duniga ungar som knatar omkring längs stigen, totalt orädda för oss som rör sig omkring. Och nog är det mycket folk! Barnvagnar, hundar, joggare och sådana som ser ut som jag, kontorsfolk som har smitit ut en stund.


En helt underbar lunchtimme ute. Har lite dåligt samvete för att jag inte gick till gymmet, men inte mycket. Det här räknas också.


Kommentarer
Postat av: Fiaah

Hej. Hoppas du får en trevlig helg=).

2008-06-27 @ 14:33:26
URL: http://ffiaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0